Category: Türkçe

Date:

Okul yine başladı, üçüncü ders dönemimdeyim ve üç ders alıyorum: Brain Dynamics, Biostatistics, Pattern Recognition. Her birisinin ayrı projesi, ödevi var. Dersler oldukça güzel ama bir o kadar da ağır. Hayatımın en ağır ders dönemi belki de... Bir yandan Matlab, EEG analizi gibi konulara el atmış bulunmaktayım. Öğrenmeye çalışıyorum.

Normalde pek oyun oynamazdım ancak stres atmak için ara sıra Kabamın ürettiği "The Hobbit: Kingdoms of Middle-earth" adlı oyunu oynuyorum. Birazcık MORPG yapımcılarının iş modelini incelemek adına güzel bir deneyim oldu. İnsanları bir oyuna bağlayan birçok şeyi gördüm. Ancak bu oyun biraz fazla paragöz olmuş. İlerledikçe araştırma yapmak, bina inşa etmek vs. çok uzun süreler istiyor ve bunları sıraya koyamıyorsunuz. Bir inşaat bitince diğer bir talimatı vermelisiniz. Beklemek istemezseniz pamuk eller cebe. Oldukça pahalı. Kaynaklarınızı depoda düşman saldırısından koruyabiliyorsunuz ancak altın hariç. Altınlarınızı düşman saldırıp kale savunmanızı aşarsa çalabiliyor. 1200 kale savunmam var diye rahat takılırken 16.000 kişilik orduyla gelen birisinin tüm altınlarımı aldığını görmek oyun hakkında oldukça olumsuz bir izlenim bıraktı. Güçlüler olduğu ve saldırdığı sürece gelişmeniz oldukça zor zira araştırma ilerleme altınla yapılıyor. Savunma yapsanız gidecek, yapmasanız altın gidecek... İkinci bir şehir kurmak için onlarca kampa saldırıp özel bir relic aramanız gerekiyor, ya çıkarsa misali. Her birinde ordunuzu kaybediyorsunuz haliyle. Biraz moral bozucu. Ya da parayı basıp ikinci şehri alabiliyorsunuz. Ama kaç yüz liraya mal olur bilmiyorum! Size saldırı olduğunda haber felan gelmiyor pek, zaten 30 saniyede ulaşabiliyor düşman şehrinize. Mesajlar birkaç gün sonra ulaşabiliyor, sıkıntılı. Her sabah hediye vererek kullanıcıları bağlamaya çalışıyor kendisine ancak birçok oyuncu oyunun oynanılamaz olmasından şikayetçi. Eğer başlamaya niyetlendiyseniz bağımlılık yapıcı ancak biraz moral bozucu bir oyun. Başlamasanız da olur.


Share: FacebookGoogle+Email


comments powered by Disqus